tiistaina, heinäkuuta 22, 2008

Välityö

Päädyin tekemään välityöksi ennen seuraavaa lohikäärmettä Country Cottage Needleworksin ihanaakin ihanamman "The tea room":in. Aloitin tätä ensin 28 ct evenweaville yhden yli yhdellä langansäikeellä, mutta jälki oli niin suttuista että vaihdoin kankaaksi 40ct pellavan, jolle pistelen kahden yli yhdellä langansäikeellä.


En yleensä tykkää kauheasti pistellä pellavalle, koska se on mielestäni jotenkin niin "harvaa", mutta tämä 40 ct on sopivan tiheää ja aivan ihastuttavaa pistellä! Nyt on siis ihan eka kerta kun käytän tiheämpää kuin 28ct kangasta, ja olen 101% varma että tätä pellavaa tulen käyttämään vielä toistekin!



Vielä olisi tämä viikko lomaa, saapa nähdä ehdinkö pistellä teehuoneen kokonaan valmiiksi ;-)

5 kommenttia:

Mari kirjoitti...

Minäkin pistelin viime kesänä yhden kastetaulun 40 ct pellavalle, ja nyt sain "tilauksen" toisesta taulusta samaan perheeseen, niin pistelen senkin sitten yhtä tiheälle. Olihan se vaihtelua noille harvemmille kankaille. :) Pisteletkös muuten yhdellä vai kahdella säikeellä? Minä pistelin silloin yhdellä säikeellä, kun kahdella tuli tosi paksua.

Mari taas kirjoitti...

Eikun tuossahan lukeekin, että yhdellä säikeellä. Silmät näemmä hyppäsivät sen yli ensimmäisellä lukukerralla... ;)

Marika kirjoitti...

Hauska sattuma sillä minäkin teen juuri yhtä salaista työtä 40 ct:lle, ekaa kertaa. Turhaan olen kammonnut näin tiheää sillä yhdellä säikeellä saanut siistimpää jälkeä kuin pienempi countiselle kahdella säikeellä. Tea Room on ihana !!

sari.i. kirjoitti...

Mä oon huomannut, että noihin tiheisiin kankaisiin jää koukkuun. Muutaman työn olen pistellyt 36 ct:lle ja nyt tuntuu, että 28 ct on ihan liian harvaa... ;-O
Tea Room näyttää muuten hyvältä! :)

Ulla kirjoitti...

Kivalta näyttää ja oletjo melkoissti saanut tuota pisteltyä.