tiistaina, heinäkuuta 25, 2006

Cernit-massailua ja mini-innostusta

Massailin eilen Cernitistä neulepuikkoihini uudet päät. Nämä callankukat oli helppo tehdä ja näyttivät kivoilta, mutta ovat jo nyt murentuneet ja lohkeilleet noista kipristyneistä reunoistaan :-( Ehkä kuljetus pyörän korissa kesäkassistani törröttäen oli niille liikaa...

Kummallisia asioita voi sitten sattua! En ollut aikaisemmin yhtikäs yhtään kiinnostunut nukkekoti- tai roomboxjutuista. Sitten eräänä iltana juttelin ystäväni kanssa puhelimessa ja hän kertoi suunnitelleensa nukkekodin tekoa. Innoissani neuvoin hänelle linkkejä, joista voisi löytyä ohjeita ja samana iltana etsiskelin niitä vielä hänelle itsekin netistä. Ja naks. Niiden sivujen selailun myötä olin hurahtanut minimaailmaan... Olen kypsytellyt nukkekotiajatusta mielessäni jonkin aikaa ja päätynyt tekemään ompeluhuone-aiheisen roomboxin. Ja tässä on nyt ekat tavarat sinne. Cernit-massasta tehty ompelukone ja coctailtikun palasista ja ompelulangasta tehtyjä lankarullia. (Unohdin laittaa kuvaan jotakin, johon verrata, mutta jos se yhtään auttaa niin voin kertoa että nämä ovat 1:12 mittakaavaan tehtyjä.)

Vilkaiskaapa huviksenne näitä sivuja. (Mutta varoitan, teille voi sattua samanlainen hurahtaminen kuin minullekin!)

Lopuksi katsaus takapihamme kukkapenkkiin. Ihanat auringonkukat (lempikukkiani!) ovat alkaneet kukkia!

4 kommenttia:

mhk kirjoitti...

Onnittelut nukkekotimaailman "löytämisestä!" Mä löysin sen viime vuonna kun kaveri alkoi toteuttaa omaa nukkekotiaan, siitä lähtien olen katsellut kaikkee pientä roinaa sillä silmällä että voisko tuosta tulla jotain nukkekotiin... :)

päivi kirjoitti...

Heips! Ihana ompelukone, taitavasti tehty. Mulla on pikkutyttönä saatu nukkekoti, jonka ajattelin joitain vuosia sitten joskus kunnostavani. Sisko odottelee, koska aloitan. On ollut hauska blogeista huomata, että yksi sun toinen on niihin ihastunut.

Jaatiina kirjoitti...

Ihania auringonkukkia! Ovat minunkin lempikukkiani... Mitähän muuta meillä on yhteistä?!? X-pistojen lisäksi. ;)

Nukkekoteihin en ole vielä hurahtanut. Poikani (pian 4 v) leikkii kyllä vanhalla nukkekodillani mummolassa.

eusu kirjoitti...

Mun mielestä nukkekodit on ihania... Olen pitkään haaveillut oman tekemisestä, mutta yksinkertaisesti mä en uskalla "hurahtaa" niitten juttujen tekoon... Mulla ei ole aikaa tehdä lkaikkea mitä haluttais... Mutta ehkä joskus???